Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Verantwoordelijkheid nemen

september 2020


Ik hoop dat een ieder die dit leest de slogan ‘Power to the Pieper’ al kent. Deze staat namelijk symbool voor de promotiecampagne van de Nederlandse aardappelhandel.

Met zo’n vijfendertig bedrijven en de NAO wordt er al zes jaar lang geïnvesteerd in het versterken van het imago van de aardappel. Met name jongeren en gezinnen met kinderen hebben de afgelopen jaren centraal gestaan. Want ook al weten wij dat de aardappel lekker en gezond is, voor jonge mensen is het eten van aardappelen en aardappelproducten niet vanzelfsprekend. Met name door het uitgebreide assortiment aan producten zoals pasta en rijst is er veel concurrentie. Ook ontbreekt kennis over de bereiding nog wel eens. Daarom investeren we met Power to the Pieper in kennis over de aardappel en diens bereiding. Er zijn twee online platforms waar volop kennis over de aardappel te vinden is. Via sociale media delen we wekelijks lekkere, makkelijke en toegankelijke aard­appelrecepten. Food influencer ‘Eef Kookt’ zo helpt ons daarbij. De belangrijkste boodschap die wij met Power to the Pieper willen meegeven is, dat de aardappel gezond is, het bereiden helemaal niet veel tijd kost en dat het lekker is.

Power to the Pieper is ooit begonnen vanuit een gezamenlijke groot vertrouwen in de aardappel. De aardappel dreigde uit beeld van jonge gezinnen te verdwijnen. Als we onze krachten bundelen als sector kunnen we de aardappel en aardappelproducten top of mind houden. Natuurlijk met eigen reclame van aanbieders van aardappelen en aardappelproducten voor de consument. Maar daarnaast ook met de kracht van het samen uitdragen van een éénduidige boodschap over de veelzijdigheid en gezondheid van de aardappel. Dat is waar de financierende bedrijven en de NAO al zes jaar lang voor hebben gekozen. De volgende drie jaar staan voor de deur. Een gezamenlijke investering, dat is niet alleen voor de handel van belang maar voor alle spelers in de aardappelketen. Ik ben blij dat de deelnemende bedrijven en de NAO duidelijk hun verantwoordelijkheid nemen om ook voor de toekomst een gezonde aardappelsector veilig te stellen!

Dick Hylkema
Directeur Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO)

Evenementen

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO