Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Aardappelpromotiecampagne verzorgt oppieper voor Blue Monday

februari 2022


De derde maandag van januari staat al een tijdje bekend als “Blue Monday”, de meest deprimerende dag van het jaar. Om deze dag, dit jaar maandag 17 januari, een ‘oppieper’ te geven, verzorgde promotiecampagne Power to the Pieper gezonde maaltijden voor belangrijke Nederlandse food influencers.

TV-chef London Loy bedacht onder het motto “Power to the Pieper, pieper je humeur op!” speciaal voor de campagne drie piepergerechten. De ontvangers van de gekoelde maaltijdboxen werden op deze blauwe maandag opgepiept met een vegetarische massaman curry met pompoen en tofu, Vichyssoise met zoutvlees, doperwten en gebakken asperges of gebakken kabeljauw met ovengebakken aardappel en wintergroenten.

Aan PR geen gebrek

Met de maaltijdbox werd de gezondheidswaarde van de aardappel in het zonnetje gezet, en daarmee de bijdrage benadrukt die aardappelen kunnen leveren aan het doorkomen van de Monday blues. “Wist je dat piepers positieve invloed kunnen hebben op je gemoedstoestand?”, valt te lezen op de bijgevoegde flyer. Aardappelen zijn een bron van vitamine B6 en C, die beide de natuurlijke weerstand versterken. “Hoe kan dit je helpen op blauwe maandag? Als je jezelf in de basis goed voedt ben je veerkrachtiger, onderhoud je je weerstand en kun je dus ook beter tegenslagen weren”, aldus de aardappelpromotiecampagne. Ook in de aflevering van Koffietijd op maandag 17 januari, met een bereik van 169.000 mensen, kwamen naar aanleiding van de actie de gezondheidsvoordelen van de aardappel ruim aan bod. Tijdens de uitzending werd daarnaast de slogan Power to the Pieper meerdere malen herhaald. Op social media was de maaltijdbox vooral terug te zien in Instagram stories, die samen met andere posts een social-­mediabereik van ruim 880.000 accounts behaalden. Het persbericht dat voorafgaand aan de actie verspreid was, waarin de nadruk lag op het onterecht uit de gratie raken van de pieper, werd tot slot ook opgepakt door verschillende nationale mediaplatformen. “Een mooie score en aan PR geen gebrek”, vat Dick Hylkema, directeur van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO), het succes van de oppiepende Blue Monday-actie kort en krachtig samen. De NAO is initiatiefnemer van aardappelpromotieproject Power to the Pieper. ●

Evenementen

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO