Actie Abonnement Aardappelwereld magazine (Gratis Aardappel Kookboek t.w.v. 15 euro)
Fabrikant CêlaVíta uit Wezep heeft onlangs een nieuw verpakkingsdesign en communicatieboodschap gelanceerd. Dit om consumenten te inspireren bij het bereiden van maaltijden met voorbewerkte koelverse aardappelen die het bedrijf produceert.
“Wij zijn dol op de aardappel en vinden dat de aardappel meer aandacht verdient. In onze nieuwe communicatie zetten we dan ook de aardappel centraal”, aldus Kristel van der Voorn, manager marketing en R&D bij CêlaVíta. “Uit ons meest recente onderzoek is gebleken dat de consument erg vertrouwd is met de aardappel en de gerechten die ermee gemaakt worden. Maar, deze bekendheid is tegelijkertijd ook een valkuil”, moet zij erkennen. Consumenten raken volgens haar uitgekeken op de bekende gerechten met aardappel als stamppot en missen tegelijkertijd inspiratie voor nieuwe, onbekende recepten met aardappel. Aan de hand van het genoemde onderzoek heeft de fabrikant zijn visie en strategie aangescherpt met nieuwe groeidrijvers, zo omschrijft category manager Joost de Swart de verandering. “We zien dat genieten door downtrading van foodservice groeit. Daarnaast hebben de jongere generaties meer eetmomenten waar we op in moeten spelen met innovaties.”
Met een groeidrijver als deze wil CêlaVíta meer mensen aanspreken met koelverse aardappelen. Het is volgens Van der Voorn de bedoeling om eerst een nieuw verpakkingsdesign en communicatieboodschap te lanceren. “Later in het jaar komen we met nieuwe innovaties en campagnes passend in deze nieuwe strategie. Het design van onze verpakking is daarop aangepast. Met in de hoofdrol heerlijke receptbeelden met de diverse aardappelproducten en nieuwe aansprekende benamingen, zoals Rode Opbakkers, Pieperschijfjes en Kruimige Piepers.” De marketing manager verwacht dat de consument op deze manier al bij het winkelschap inspiratie krijgt en zich daar direct meer bewust zal zijn van de veelzijdigheid van de aardappel. ●
Evenementen
©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO