Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Uitgave: 08-2022

17 artikel(en) in deze uitgave
Vorige uitgave
Kies een uitgave
03-2024 (16)
02-2024 (14)
01-2024 (17)
12-2023 (14)
11-2023 (18)
10-2023 (19)
09-2023 (15)
08-2023 (17)
07-2023 (16)
06-2023 (17)
05-2023 (15)
04-2023 (15)
03-2023 (14)
02-2023 (16)
01-2023 (15)
12-2022 (18)
11-2022 (16)
10-2022 (18)
09-2022 (18)
08-2022 (17)
07-2022 (15)
06-2022 (16)
05-2022 (15)
04-2022 (19)
03-2022 (17)
02-2022 (16)
01-2022 (16)
12-2021 (19)
11-2021 (17)
10-2021 (16)
09-2021 (17)
08-2021 (24)
07-2021 (21)
06-2021 (17)
05-2021 (18)
04-2021 (21)
03-2021 (18)
02-2021 (19)
01-2021 (19)
12-2020 (23)
11-2020 (21)
10-2020 (18)
09-2020 (23)
08-2020 (15)
07-2020 (18)
06-2020 (18)
05-2020 (18)
04-2020 (18)
03-2020 (18)
02-2020 (19)
01-2020 (16)
12-2019 (21)
11-2019 (18)
10-2019 (16)
09-2019 (18)
08-2019 (18)
07-2019 (19)
06-2019 (20)
05-2019 (22)
04-2019 (18)
03-2019 (22)
02-2019 (17)
01-2019 (17)
Volgende uitgave
Aardappelwereld augustus 2022

Kennis maken, kennis delen

Deze zomer ben ik vanaf mijn huis naar Santiago de Compostella gefietst. Een prachtige ervaring om een lange tijd alleen onderweg te zijn, veel verschillende mensen te ontmoeten en ook op een nieuwe manier kennis te maken met mezelf. Zowel fysiek als mentaal.

“Nederland juiste partner voor transformeren Indiase aardappelketen”

Het Indiase agri-commercebedrijf WayCool Foods wil de voedseleconomie in India, waaronder de aardappelketen, ingrijpend transformeren. Het bedrijf zet moderne technologieën in om kennis te delen met bijna honderdduizend boeren van wie zij producten afnemen. Hiermee wil het de opbrengsten verhogen en duurzame landbouw ondersteunen. Medeoprichter en CEO Karthik Jayaraman heeft met zijn team inmiddels een…

Beste ministers, ga de boer op!

De twee bewindspersonen op het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) horen het met regelmaat van belangenbehartigers en Tweede Kamerleden: “Minister, ga eens naar Brussel!”

Schijnwerper op aardappel­oogst met Nationale Aardappelrooidag

Het promotieproject Power to the Pieper van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) organiseert op zaterdag 3 september de tweede editie van de Nationale Aardappelrooidag.

Dunne liefde

Ik heb in de jaren negentig bij het Centraal Bureau van de Tuinbouwveilingen gewerkt.

Een in die tijd grote centrale koepel van de gezamenlijke groente- en fruitveilingen. Hier werd veel centraal besloten: de veiltijden, verpakkingen, kwaliteitsindelingen, promotie- en marketingactiviteiten enzovoorts. De veilingen groeiden en namen af in aantal. Omdat er maar weinig eigen beleid meer…

Actuele thema’s belicht tijdens Zetmeeldagen 2022

Inrichting van moderne wasplaatsen, bestrijding van aardappelopslag en aandachtspunten rondom de teelt van eigen pootgoed waren actuele thema’s tijdens de recente Zetmeel­dagen 2022 op proefbedrijf ’t Kompas te Valthermond.

Wees nu al alert op kieming

In deze Bewaarcolumn delen vier ervaren bedrijfsadviseurs van Delphy bij toerbeurt actuele bewaartips met lezers van Aardappelwereld magazine. Dit keer een bijdrage van Reinier Stoutjesdijk, werkzaam in de regio Tholen/West-Brabant.

Beste loofdodingsmethode pootaardappelen afhankelijk van gewasontwikkeling

In de jaren 2019 tot en met 2021 heeft onderzoeksbureau Delphy uit Wageningen onderzoek uitgevoerd voor de Brancheorganisatie (BO) Akkerbouw, om na te gaan welke methoden er zijn om het aardappelloof van pootaardappelen snel en goed dood te maken. Ondanks dat mechanische loofdoding volgens het onderzoek de voorkeur heeft, is een belangrijke conclusie dat de…

Goed bewaren is blijvend Kennis maken en Kennis delen

Op 31 augustus van dit jaar vindt de Aardappeldemodag in Westmaas plaats. Om het thema van deze vakbeurs ‘Kennis maken, Kennis delen’ uit te werken, zullen een aantal bedrijven hun visie op dit onderwerp geven. Deze maand is dat Jan van Maldegem, product manager bij Tolsma-Grisnich te Emmeloord.

Lef en visie bezorgt Noorse ondernemers stijgende aardappelomzet

Ruim 6 miljoen euro investeren om baby-tafel­aardappelen te gaan leveren in een krimpende consumptiemarkt, vraagt naast lef vooral veel visie. Het Noorse familiebedrijf Bjertnæs & Hoel heeft de blik op de toekomst gericht en ziet daarmee de aardappelomzet jaarlijks stijgen. Op hun bedrijf vertellen de vier onder­nemers, Åsmund en Lars Bjertnæs en Øystein en Henrik…

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO