Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Hightech bedrijf HarvestEye wil marktgroei versnellen

augustus 2022

Het Britse bedrijf HarvestEye Ltd, dat een combinatie van hightech cameratechniek en intelligente software aanbiedt bij het rooien van aardappelen, heeft Ed Strawson aangesteld als sales- en accountmanager. Deze aanstelling moet de groei van de onderneming in de markt voor precisielandbouw in het Verenigd Koninkrijk versnellen.


Dankzij meer dan tien jaar ervaring in de landbouwindustrie met eerdere verkoopfuncties bij machinefabrikanten JCB en John Deere, is Strawson bekend met het dealernetwerk en gespecialiseerd in precisielandbouw. “Deze ervaringen zullen goed van pas komen nu wij onze activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en daarbuiten trachten te versterken”, aldus HarvestEye.

Alziend oog

HarvestEye, oorspronkelijk ontwikkeld door agri-tech R&D-bedrijf B-hive Innovations (een dochteronderneming van het Britse aardappelhandelshuis Branston), biedt een hightech cameratechniek in combinatie met intelligente software voor montage op aardappelrooiers. Tijdens het rooien detecteert een camera als alziend oog alle passerende aardappelen. De software telt ze allemaal, meet de omvang/maat van elke aardappel en rekent dit om naar een netto-knolgewicht. Alle verwerkte gegevens van de net geoogste knollen zijn in een mum van tijd beschikbaar voor iedereen die toegang heeft tot het online portaal, van rooierchauffeur tot afnemer.

Winstgevender

“Ik ben erg blij bij HarvestEye te komen werken op dit kritieke moment in de uitbreiding van het bedrijf. Dit merk voor precisielandbouw zal alleen nog maar verder groeien in het streven om diepere meetbare feedback te leveren aan telers van wortelgewassen. Ik kijk ernaar uit om nieuwe en bestaande klanten te ontmoeten en hen een technologie te tonen die alleen maar belangrijker wordt nu de winstmarges in landbouwketens steeds kleiner worden”, aldus de nieuwe sales- en accountmanager. Het bedrijf meent dat telers hun gewassen gemakkelijk winstgevender op de markt kunnen brengen dankzij de door hun product verzamelde gegevens.

Internationale presentatie

HarvestEye is op 7 en 8 septem­ber te zien op PotatoEurope, gehouden te Rittergut Bockerode, nabij Hannover in Duitsland. “PotatoEurope is de ideale gelegenheid om wereldwijd de bekendheid te vergroten van de inzichten die HarvestEye biedt aan bedrijven in de waarde- en toeleveringsketens”, vertelt B-hive-directeur Vidyanath Gururajan daarover. “Eerder dit jaar spraken we op Fruit Logistica en tijdens het World Potato Congress al met telers en organisaties in de aardappeltoevoerketens in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific”, laat hij weten, daaraan toevoegend dat zulke internationale gesprekken en kennismakingen helpen om bij strategische beslissingen rondom HarvestEye rekening te houden met de verschillende aardappelrassen en teeltomstandigheden wereldwijd. ●

Evenementen

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO