Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Nieuwbouw Leo de Kock geopend

december 2020


Om de groei van de afzet in vers verpakte tafelaardappelen in goede banen te leiden, opende het bedrijf Leo de Kock op vrijdag 13 november jongstleden in een klein gezelschap zijn vernieuwde kantoorpand te Purmerend. Zowel de buiten- als binnenkant van het bedrijfspand is doorgevoerd in de stijl van het begin dit jaar gepresenteerde nieuwe logo.

Met een ferme slag op de rode knop opent Jan van Hoogen, algemeen directeur van Agrico, de moederorganisatie van Leo de Kock, het vernieuwde bedrijfspand in Purmerend. In zijn toespraak laat Van Hoogen weten dat het nieuwe logo met een gouden warme kleur, de roots van de aardappel vertegenwoordigt. Hij vertelt dat het de missie van het bedrijf is om op een zo duurzaam mogelijke manier aan retailers te leveren. “Met een faire prijs voor onze telers”, benadrukt hij “Het beste voor teler en retailer.”

Efficiënt met ruimte omgaan

Een proost op de volgende stap in professionalisering bij Leo de Kock, met v.l.n.r.: Jan Bijleveld, Jan van Hoogen en Mariska Werring.

Het nieuwe kantoor is de volgende stap in de professionaliseringsslag die Leo de Kock eerder dit jaar heeft uiteengezet in een interview in Aardappelwereld magazine. De moderne nieuwbouw is gebouwd boven de laaddocks, waardoor er efficiënt met de grondoppervlakte is omgegaan. “Er gelden namelijk strenge bouwkundige eisen vanuit de gemeente”, legt directeur Jan Bijleveld uit. Hij vertelt dat de uitbreiding noodzakelijk is, omdat Leo de Kock rechtstreeks aan de distributiecentra van hun grootste afnemer Albert Heijn levert. Naast het vernieuwde kantoor wordt ook het magazijn aangepakt. Begin 2021 zal er veel meer ruimte beschikbaar zijn om verpakt product klaar te zetten. “Wij zijn het eerste bedrijf in onze branche waarbij de medewerkers straks via een hygiënesluis naar de inpakhal gaan”, laat sales manager Mariska Werring weten. “Door de nieuwbouw kunnen we verder groeien”, vervolgt zij. “Dit jaar leveren we 10 procent meer tafelaardappelen en zullen we op 33 miljoen verpakkingen van gemiddeld 1,2 kilogram uitkomen.”

Snel schakelen door corona

“In het begin van de eerste coronagolf moesten we zeven dagen per week 24 uur per dag aan de slag met ons team. Iedere dag gingen vierhonderd pallets de deur uit, waar we er normaal 150 per dag doen om alle 952 winkels van Albert Heijn in Nederland en België te voorzien. We moesten natuurlijk snel schakelen, om te laten zien dat we klaarstaan en ook deze vraag kunnen invullen. Ook mensen van kantoor hebben meegedraaid in de productie, om de machines door te kunnen laten draaien in de pauze. Zo’n tijdelijke actie is heel goed voor het teamgevoel. Door de nauwe samenwerking met Agrico konden we voldoende kwaliteitstafelaardappelen van de juiste rassen vinden. Dat geeft nog maar eens de meerwaarde van de Agrico-groep aan”, besluit Werring. ●

Evenementen

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO