10 mei 2023 | Artikelen
Wetenschappelijke basis onder ‘sexy’ tafelaardappelmerk Mamzell’s
Lanceren van een nieuw productconcept begint bij de Canadese kleinverpakker Quebec Parmentier met marktonderzoek en een wetenschappelijke zoektocht naar nieuwe rassen die lekker smaken en er onberispelijk uitzien. De basis is perfect geteelde pootaardappelen die een betrouwbare start vormen voor de consumptieaardappelteelt. Resultaat is het merk Mamzell’s met een betere prijs voor de betrokken telers…
10 mei 2023 | Artikelen
Promotiecampagne VS verandert publieke perceptie van aardappelen
Aardappelpromotie is volop in het nieuws. Europatat kondigde onlangs de verlenging van de Europese promotiecampagne voor verse aardappelen aan, en in het verlengde van de Nederlandse Power to the Pieper-campagne strijdt de NAO voor het classificeren van de aardappel als groente, mócht het verlaagde btw-tarief voor groente en fruit er ooit komen. In de Verenigde…
28 maart 2023 | Nieuws
Meerderheid Nederlandse consumenten beschouwt aardappel als groente
Representatief onderzoek uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) toont aan dat 55 procent van de Nederlandse consumenten de aardappel als groente beschouwt.
15 februari 2023 | Artikelen
Bij ons is PR mensenwerk
Naast mijn favoriete vakblad Aardappelwereld magazine, lees ik Nieuwe Oogst, editie LTO Noord. Altijd interessant om het wel en wee van de teelt door te nemen.
14 december 2022 | Artikelen
Nederlands stamppotseizoen 2022 officieel gestart
Nu het buiten kouder en guurder wordt, staat stamppot weer vaker op het menu bij de Nederlandse consument. Om het stamppotseizoen officieel af te trappen, kregen een aantal aardappelbedrijven die samen werken in het promotieproject ‘Power to the Pieper’, de duurste stamppot ter wereld voorgeschoteld.
9 november 2022 | Artikelen
Pieper Paradijs op Utrecht Centraal goed bezocht
Van 12 tot en met 23 oktober stond de aardappel in de schijnwerpers op het treinstation Utrecht Centraal. In een pop-up store bood supermarktketen ALDI de reizigers een heuse aardappelexperience, met heerlijke aardappelgerechtjes en een inspirerende route waarbij bezoekers zich konden laten fotograferen op een friettroon. Natuurlijk gingen we als redactie even poolshoogte nemen.
©2015 - 2023 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO