Als de aardappel uw vak is, lees Aardappelwereld magazine digitaal en op papier

Aardappelpromotie

14 augustus 2024 | Artikelen

Zomerse test van aardappelsalades

Onlangs was hoofdredacteur Jaap Delleman uitgenodigd om mee te proeven aan een zomerse test van bekende huismerk aardappelsalades voor het landelijke dagblad AD. Samen met aardappel­teler Arnold van Woerkom uit Bant en Simone van den Berg van het culinaire platform Simone’s Kitchen werden zeven verschillende aardappelsalades geproefd..

30 juli 2024 | Nieuws

Vierde Nationale Aardappelrooidag doneert deel opbrengst aan de Voedselbank

Op zaterdag 7 september 2024 vindt de vierde editie van de Nationale Aardappelrooidag, georganiseerd door de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO), weer plaats. Door het hele land verwelkomen telers jong en oud op hun akkers om hen te leren over de power van de pieper. Nieuw dit jaar is dat de betrokken telers de helft hun…

12 december 2023 | Nieuws

FAO lanceert Internationale Dag van de Aardappel

De Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) lanceerde begin december de Internationale Aardappel Dag. Voortaan staat 30 mei wereldwijd in het teken van de aardappel. Doel van deze bijzonder dag is het bewustzijn te vergroten van een gewas dat regelmatig door miljarden mensen wordt geconsumeerd en dat van mondiaal belang is voor de…

10 mei 2023 | Artikelen

Wetenschappelijke basis onder ‘sexy’ tafelaardappelmerk Mamzell’s

Lanceren van een nieuw productconcept begint bij de Canadese kleinverpakker Quebec Parmentier met marktonderzoek en een wetenschappelijke zoektocht naar nieuwe rassen die lekker smaken en er onberispelijk uitzien. De basis is perfect geteelde pootaardappelen die een betrouwbare start vormen voor de consumptieaardappelteelt. Resultaat is het merk Mamzell’s met een betere prijs voor de betrokken telers…

10 mei 2023 | Artikelen

Promotiecampagne VS verandert publieke perceptie van aardappelen

Aardappelpromotie is volop in het nieuws. Europatat kondigde onlangs de verlenging van de Europese promotie­campagne voor verse aardappelen aan, en in het verlengde van de Nederlandse Power to the Pieper-campagne strijdt de NAO voor het classificeren van de aardappel als groente, mócht het verlaagde btw-tarief voor groente en fruit er ooit komen. In de Verenigde…

28 maart 2023 | Nieuws

Meerderheid Nederlandse consumenten beschouwt aardappel als groente

Representatief onderzoek uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) toont aan dat 55 procent van de Nederlandse consumenten de aardappel als groente beschouwt.

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO