Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Aardappelpromotie

12 december 2023 | Nieuws

FAO lanceert Internationale Dag van de Aardappel

De Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) lanceerde begin december de Internationale Aardappel Dag. Voortaan staat 30 mei wereldwijd in het teken van de aardappel. Doel van deze bijzonder dag is het bewustzijn te vergroten van een gewas dat regelmatig door miljarden mensen wordt geconsumeerd en dat van mondiaal belang is voor de…

10 mei 2023 | Artikelen

Wetenschappelijke basis onder ‘sexy’ tafelaardappelmerk Mamzell’s

Lanceren van een nieuw productconcept begint bij de Canadese kleinverpakker Quebec Parmentier met marktonderzoek en een wetenschappelijke zoektocht naar nieuwe rassen die lekker smaken en er onberispelijk uitzien. De basis is perfect geteelde pootaardappelen die een betrouwbare start vormen voor de consumptieaardappelteelt. Resultaat is het merk Mamzell’s met een betere prijs voor de betrokken telers…

10 mei 2023 | Artikelen

Promotiecampagne VS verandert publieke perceptie van aardappelen

Aardappelpromotie is volop in het nieuws. Europatat kondigde onlangs de verlenging van de Europese promotie­campagne voor verse aardappelen aan, en in het verlengde van de Nederlandse Power to the Pieper-campagne strijdt de NAO voor het classificeren van de aardappel als groente, mócht het verlaagde btw-tarief voor groente en fruit er ooit komen. In de Verenigde…

28 maart 2023 | Nieuws

Meerderheid Nederlandse consumenten beschouwt aardappel als groente

Representatief onderzoek uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) toont aan dat 55 procent van de Nederlandse consumenten de aardappel als groente beschouwt.

15 februari 2023 | Artikelen

Bij ons is PR mensenwerk

Naast mijn favoriete vakblad Aardappelwereld magazine, lees ik Nieuwe Oogst, editie LTO Noord. Altijd interessant om het wel en wee van de teelt door te nemen.

14 december 2022 | Artikelen

Nederlands stamppotseizoen 2022 officieel gestart

Nu het buiten kouder en guurder wordt, staat stamppot weer vaker op het menu bij de Nederlandse consument. Om het stamppotseizoen officieel af te trappen, kregen een aantal aardappelbedrijven die samen werken in het promotieproject ‘Power to the Pieper’, de duurste stamppot ter wereld voorgeschoteld.

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO