15 maart 2023 | Artikelen
Gewoon Jac van den Oord
Met maar liefst acht verschillende productmerken aan specifiek gesegmenteerde aardappelen begon de herkenbaarheid van de aardappelonderneming Van den Oord uit Ammerzoden wat zoek te raken. Dat moest anders. Maak het gewoon weer Jac van den Oord, ‘die naam staat bij jullie klanten nog steeds hoog in het vaandel’, kreeg directeur Léon van den Oord als advies. En zo geschiedde. Op…
9 november 2022 | Artikelen
Pieper Paradijs op Utrecht Centraal goed bezocht
Van 12 tot en met 23 oktober stond de aardappel in de schijnwerpers op het treinstation Utrecht Centraal. In een pop-up store bood supermarktketen ALDI de reizigers een heuse aardappelexperience, met heerlijke aardappelgerechtjes en een inspirerende route waarbij bezoekers zich konden laten fotograferen op een friettroon. Natuurlijk gingen we als redactie even poolshoogte nemen.
14 september 2022 | Artikelen
Met oog op de markt verzet familiebedrijf Peka Kroef tijdig de bakens
De verlate viering van het 50-jarig bestaan en de introductie van het zelf gekweekte nieuwe ras Isa: er is in 2022 heel wat reuring bij Peka Kroef, in binnen- en buitenland actief in de markt van geschilde aardappelproducten. De korte lijntjes met zowel telers als de markt in combinatie met kordaat en creatief inspelen op…
17 augustus 2022 | Artikelen
Lef en visie bezorgt Noorse ondernemers stijgende aardappelomzet
Ruim 6 miljoen euro investeren om baby-tafelaardappelen te gaan leveren in een krimpende consumptiemarkt, vraagt naast lef vooral veel visie. Het Noorse familiebedrijf Bjertnæs & Hoel heeft de blik op de toekomst gericht en ziet daarmee de aardappelomzet jaarlijks stijgen. Op hun bedrijf vertellen de vier ondernemers, Åsmund en Lars Bjertnæs en Øystein en Henrik…
17 juni 2022 | Artikelen
Het moet al 100 jaar ‘gewoon goed zijn’voor Landjuweel
Van de 100 jaar dat zijn familiebedrijf Landjuweel uit Oosternieland inmiddels bestaat, is aardappelondernemer Bram Werkman al ruim 48 jaar actief betrokken. Hij leerde het vak van zijn vader Tiemen, die al in de zestiger jaren gewassen ‘vingerschone kleiaardappelen’ leverde aan de consument. “Het moet gewoon goed zijn, Bram” was zijn drijfveer, en dat is…
11 mei 2022 | Artikelen
Agrico en Nedato onderzoeken samenwerkingsverband in de tafelmarkt
Agrico, met haar dochterbedrijf Leo de Kock, en Nedato laten eind april weten dat ze een onderzoek zijn gestart naar de mogelijkheden voor samenwerking op het gebied van verse onbewerkte gangbare tafelaardappelen. Het doel van de mogelijke samenwerking is in te spelen op de toenemende vraag van afnemers naar een integraal aanbod en de structureel…
©2015 - 2023 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO