16 september 2020 | Artikelen
Verantwoordelijkheid nemen
Ik hoop dat een ieder die dit leest de slogan ‘Power to the Pieper’ al kent. Deze staat namelijk symbool voor de promotiecampagne van de Nederlandse aardappelhandel.
17 juni 2020 | Artikelen
Steun en inventiviteit in coronatijd, maar mogelijk ook importmaatregelen
Op het moment dat Aardappelwereld magazine begin mei van de persen rolt, bereikt ons het nieuws: de tegemoetkoming voor de fritesaardappeltelers, waar de redactie samen met de aardappelsector al een tijdje naar uitkijkt, is er! Met de Regeling tegemoetkoming land- en tuinbouwondernemers COVID-19 kunnen telers van fritesaardappelen, die in de periode van 16 maart tot en…
17 juni 2020 | Artikelen
“Het is fantastisch om mensen te inspireren met een mooi product als de aardappel”
Als influencer en eigenaar van foodblog ‘Eef Kookt Zo’, is Eva de Vries onlangs een samenwerking aangegaan met aardappelpromotiecampagne Power to the Pieper. Vanwege de coronamaatregelen brengt de redactie haar voor het interview in deze editie geen live-bezoek. Maar, zoals het een online influencer betaamt, deelt zij regelmatig levensgebeurtenissen op social media en dankzij een…
13 mei 2020 | Artikelen
Frites eten om telers te helpen
Met hun Benefrietactie riepen ontwerpbureau Doordacht en de Brancheorganisatie (BO) Akkerbouw Nederlanders op om een frietje te eten en te trakteren. De maand april werd omgedoopt tot ‘aardappelmaand’ en mensen konden hun steentje bijdragen door aardappelen en frites te eten. Met de actie wilde de organisatie het overschot van fritesaardappelen als gevolg van de coronacrisis…
15 april 2020 | Artikelen
Europese campagne moet jongeren verrassen met verse aardappelen
Promotieorganen Bord Bia (Ierland), CNIPT (Frankrijk), VLAM (België) en de Europese aardappelhandelsorganisatie Europatat zetten zich vanaf deze maand tot eind 2022 gezamenlijk in om de consumptie van verse aardappelen te stimuleren. In april lanceren zij de onlinecampagne ‘Potatoes, prepare to be surprised – Europe’s favourite since 1536’ om met recepten op diverse (social-)mediakanalen het product…
9 oktober 2019 | Artikelen
Investeer in marketing
Wat is een aardappel? Is het een gewas dat de wereld voedde in tijden van honger? Is het de knol die in elk klimaat past? Is het een gewas dat meer voedingsstoffen per hectare kan opleveren dan enig ander? Is het de basis van een wereldwijde industrie die bijna elk land op aarde bereikt?
©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO