Al abonnee? Activeer hier uw premium account

Aardappelpromotie

16 september 2020 | Artikelen

Verantwoordelijkheid nemen

Ik hoop dat een ieder die dit leest de slogan ‘Power to the Pieper’ al kent. Deze staat namelijk symbool voor de promotiecampagne van de Nederlandse aardappelhandel.

17 juni 2020 | Artikelen

Steun en inventiviteit in coronatijd, maar mogelijk ook importmaatregelen

Op het moment dat Aardappelwereld magazine begin mei van de persen rolt, bereikt ons het nieuws: de tegemoet­koming voor de fritesaardappeltelers, waar de redactie samen met de aardappelsector al een tijdje naar uitkijkt, is er! Met de Regeling tegemoetkoming land- en tuinbouwondernemers COVID-19 kunnen telers van fritesaardappelen, die in de periode van 16 maart tot en…

17 juni 2020 | Artikelen

“Het is fantastisch om mensen te inspireren met een mooi product als de aardappel”

Als influencer en eigenaar van foodblog ‘Eef Kookt Zo’, is Eva de Vries onlangs een samenwerking aangegaan met aardappelpromotiecampagne Power to the Pieper. Vanwege de coronamaatregelen brengt de redactie haar voor het interview in deze editie geen live-bezoek. Maar, zoals het een online influencer betaamt, deelt zij regelmatig levens­gebeurtenissen op social media en dankzij een…

13 mei 2020 | Artikelen

Frites eten om telers te helpen

Met hun Benefrietactie riepen ontwerpbureau Doordacht en de Brancheorga­ni­satie (BO) Akkerbouw Nederlanders op om een frietje te eten en te trakteren. De maand april werd omgedoopt tot ‘aardappelmaand’ en mensen konden hun steentje bijdragen door aardappelen en frites te eten. Met de actie wilde de organisatie het overschot van fritesaardappelen als gevolg van de coronacrisis…

15 april 2020 | Artikelen

Europese campagne moet jongeren verrassen met verse aardappelen

Promotieorganen Bord Bia (Ierland), CNIPT (Frankrijk), VLAM (België) en de Europese aardappelhandelsorganisatie Europatat zetten zich vanaf deze maand tot eind 2022 gezamenlijk in om de consumptie van verse aardappelen te stimuleren. In april lanceren zij de online­campagne ‘Potatoes, prepare to be surprised – Europe’s favourite since 1536’ om met recepten op diverse (social-)mediakanalen het product…

9 oktober 2019 | Artikelen

Investeer in marketing

Wat is een aardappel? Is het een gewas dat de wereld voedde in tijden van honger? Is het de knol die in elk klimaat past? Is het een gewas dat meer voedingsstoffen per hectare kan opleveren dan enig ander? Is het de basis van een wereldwijde industrie die bijna elk land op aarde bereikt?

©2015 - 2024 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO