10 mei 2023 | Artikelen
Promotiecampagne VS verandert publieke perceptie van aardappelen
Aardappelpromotie is volop in het nieuws. Europatat kondigde onlangs de verlenging van de Europese promotiecampagne voor verse aardappelen aan, en in het verlengde van de Nederlandse Power to the Pieper-campagne strijdt de NAO voor het classificeren van de aardappel als groente, mócht het verlaagde btw-tarief voor groente en fruit er ooit komen. In de Verenigde…
28 maart 2023 | Nieuws
Meerderheid Nederlandse consumenten beschouwt aardappel als groente
Representatief onderzoek uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) toont aan dat 55 procent van de Nederlandse consumenten de aardappel als groente beschouwt.
15 februari 2023 | Artikelen
Bij ons is PR mensenwerk
Naast mijn favoriete vakblad Aardappelwereld magazine, lees ik Nieuwe Oogst, editie LTO Noord. Altijd interessant om het wel en wee van de teelt door te nemen.
14 december 2022 | Artikelen
Nederlands stamppotseizoen 2022 officieel gestart
Nu het buiten kouder en guurder wordt, staat stamppot weer vaker op het menu bij de Nederlandse consument. Om het stamppotseizoen officieel af te trappen, kregen een aantal aardappelbedrijven die samen werken in het promotieproject ‘Power to the Pieper’, de duurste stamppot ter wereld voorgeschoteld.
9 november 2022 | Artikelen
Pieper Paradijs op Utrecht Centraal goed bezocht
Van 12 tot en met 23 oktober stond de aardappel in de schijnwerpers op het treinstation Utrecht Centraal. In een pop-up store bood supermarktketen ALDI de reizigers een heuse aardappelexperience, met heerlijke aardappelgerechtjes en een inspirerende route waarbij bezoekers zich konden laten fotograferen op een friettroon. Natuurlijk gingen we als redactie even poolshoogte nemen.
12 oktober 2022 | Artikelen
Politici ontdekken veelzijdigheid akkerbouw
Diverse ministers, Kamerleden en andere beleidsmakers maakten dinsdag 27 september kennis met de veelzijdigheid van de Nederlandse akkerbouw. Met de ludieke actie met een marktkraam tegenover de Tweede Kamer lanceert BO Akkerbouw een nieuwe campagne. Van aardappelen tot koolzaadolie en van vegan macarons met aardappelzetmeel tot biobased bouwmaterialen: De Akkerbouw Maakt Het.
©2015 - 2025 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO