Als de aardappel uw vak is, lees Aardappelwereld magazine digitaal en op papier

Aardappelpromotie

10 mei 2023 | Artikelen

Promotiecampagne VS verandert publieke perceptie van aardappelen

Aardappelpromotie is volop in het nieuws. Europatat kondigde onlangs de verlenging van de Europese promotie­campagne voor verse aardappelen aan, en in het verlengde van de Nederlandse Power to the Pieper-campagne strijdt de NAO voor het classificeren van de aardappel als groente, mócht het verlaagde btw-tarief voor groente en fruit er ooit komen. In de Verenigde…

28 maart 2023 | Nieuws

Meerderheid Nederlandse consumenten beschouwt aardappel als groente

Representatief onderzoek uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) toont aan dat 55 procent van de Nederlandse consumenten de aardappel als groente beschouwt.

15 februari 2023 | Artikelen

Bij ons is PR mensenwerk

Naast mijn favoriete vakblad Aardappelwereld magazine, lees ik Nieuwe Oogst, editie LTO Noord. Altijd interessant om het wel en wee van de teelt door te nemen.

14 december 2022 | Artikelen

Nederlands stamppotseizoen 2022 officieel gestart

Nu het buiten kouder en guurder wordt, staat stamppot weer vaker op het menu bij de Nederlandse consument. Om het stamppotseizoen officieel af te trappen, kregen een aantal aardappelbedrijven die samen werken in het promotieproject ‘Power to the Pieper’, de duurste stamppot ter wereld voorgeschoteld.

9 november 2022 | Artikelen

Pieper Paradijs op Utrecht Centraal goed bezocht

Van 12 tot en met 23 oktober stond de aardappel in de schijnwerpers op het treinstation Utrecht Centraal. In een pop-up store bood supermarktketen ALDI de reizigers een heuse aardappelexperience, met heerlijke aardappelgerechtjes en een inspirerende route waarbij bezoekers zich konden laten fotograferen op een friettroon. Natuurlijk gingen we als redactie even poolshoogte nemen.

12 oktober 2022 | Artikelen

Politici ontdekken veelzijdigheid akkerbouw

Diverse ministers, Kamer­leden en andere beleids­makers maakten dinsdag 27 september kennis met de veel­zijdigheid van de Nederlandse akkerbouw. Met de ludieke actie met een marktkraam tegenover de Tweede Kamer lanceert BO Akkerbouw een nieuwe campagne. Van aardappelen tot koolzaadolie en van vegan macarons met aardappelzetmeel tot biobased bouwmaterialen: De Akkerbouw Maakt Het.

©2015 - 2025 Aardappelwereld | Ontwerp en realisatie COMMPRO